Oudergesprekken en informatieavond

Goed contact tussen ouders en leerkrachten is essentieel om uw kind(eren) de juiste ondersteuning te bieden voor hun ontwikkeling.

Ouders zien soms dingen die leerkrachten niet opmerken, en andersom. Om uw kind goed te leren kennen, hebben we uw hulp nodig. Aarzel dus niet om vragen te stellen of iets te delen met de leerkracht van uw kind. Dit kan het beste na schooltijd, omdat de leerkracht 's ochtends de aandacht nodig heeft voor de kinderen.

In de eerste maand na de zomervakantie organiseren we altijd een informatieavond. Op deze avond bespreekt de leerkracht belangrijke zaken met de ouders en verzorgers, zoals de leerstof, huiswerk en voor groep 8 de adviesprocedure voor het voortgezet onderwijs.

Aan het einde van elk schooljaar vindt er een groepsoverdracht plaats, zodat de leerkrachten op de hoogte zijn van de belangrijkste informatie over uw kind. Daarnaast willen we aan het begin van het schooljaar graag kennismaken. In de tweede schoolmaand plannen we daarom kennismakingsgesprekken, waarvoor u via Parro een uitnodiging ontvangt. Ouders van zorgleerlingen worden vaak al eerder uitgenodigd.

Na het eerste rapport worden alle ouders uitgenodigd voor een gesprek over de ontwikkeling van hun kind. Deze gesprekken vinden plaats na de eerste Cito-toetsperiode, meestal eind februari/begin maart. Voorafgaand aan het gesprek krijgt uw kind het leerlingrapport mee, zodat u eventuele vragen kunt voorbereiden.

In groep 7 vervangen we het rapportgesprek door een pré-adviesgesprek, en in groep 8 is er in januari een voorlopig adviesgesprek. Informatie hierover vindt u in onze procedure voor het voortgezet onderwijs.

Op verzoek van de leerkracht of de ouders kan er tussentijds een extra gesprek plaatsvinden, bijvoorbeeld bij specifieke zorgvragen.