Samenwerkingsverband SPPOH

Onze school maakt, net als alle andere basisscholen in regio Haaglanden, deel uit van het samenwerkingsverband Stichting Passend Primair Onderwijs Haaglanden (SPPOH). Dit samenwerkingsverband ondersteunt basisscholen en ouders in Den Haag, Rijswijk en Leidschendam-Voorburg bij het bieden van passend en inclusief onderwijs.

Wat betekent passend onderwijs? Het houdt in dat elk kind onderwijs krijgt dat past bij zijn of haar mogelijkheden, ook als extra hulp nodig is. Scholen werken hierin samen met SPPOH om ervoor te zorgen dat alle kinderen zich zo goed mogelijk kunnen ontwikkelen. Dit doen ze niet alleen met de scholen, maar ook met ouders, jeugdhulp en andere belangrijke partners.

De missie van SPPOH is om samen met scholen en partners in de regio Haaglanden passend onderwijs voor iedere leerling te realiseren. Daarbij streven ze naar zo inclusief mogelijk onderwijs, zodat alle kinderen op hun plek zitten, of ze nu extra ondersteuning nodig hebben of niet.

Ze geloven in de kracht van elke basisschool. Door samen te werken, kunnen ze passend en inclusief onderwijs voor alle leerlingen in de regio beter vormgeven. Ze werken in lerende netwerken en stimuleren vernieuwing in het onderwijs. Samen met jeugdhulp en andere organisaties zorgen ze voor de juiste ondersteuning. Hun uitgangspunt is: regulier onderwijs waar het kan, speciaal onderwijs waar het echt nodig is.

SPPOH zorgt ervoor dat de middelen efficiënt worden ingezet, zodat scholen in de wijk het beste passende onderwijs kunnen bieden voor elk kind.

Klik hier voor de website van SPPOH.