Groen schoolplein

Sinds de zomer van 2014 hebben wij met trots ons groene schoolplein gerealiseerd, mogelijk gemaakt dankzij een subsidie van Fonds 1818 in samenwerking met Buitensfeer. Ons doel? Onze leerlingen een uitdagendere en inspirerende omgeving bieden om buiten te spelen.

Met de beschikbare ruimte op ons schoolplein hebben we verschillende speelheuvels, een 'les-theater', wilgenhutten en nog veel meer speelse elementen gecreëerd. Dit groene plein is niet alleen een plek voor ontspanning, maar ook een stimulerende omgeving waar kinderen hun creativiteit en sociale vaardigheden kunnen ontwikkelen.

Schoolplein 14: Buitenspelen als Vak!

“Buitenspelen zou een vak op school moeten zijn.” Deze inspirerende uitspraak van Johan Cruyff staat centraal in onze aanpak. Zijn motto dat “als je de mogelijkheid hebt om iets voor een ander te doen, dan moet je dat doen”, leeft voort in de Johan Cruyff Foundation. Deze foundation zet zich dagelijks in voor het in beweging brengen van kinderen en jongeren.

In het schooljaar 2017-2018 hebben onze leerlingen van de JMR zich ingezet om ons schoolplein nog aantrekkelijker te maken. Met de spellen van Schoolplein 14 van de Cruyff Foundation zijn onze kinderen nu meer dan ooit uitgedaagd om samen te spelen en te sporten. Deze spellen zorgen voor structuur en overzicht op het plein, waardoor leerlingen zowel tijdens als na schooltijd actief kunnen zijn.

De uitgangspunten van Schoolplein 14 sluiten bovendien perfect aan bij onze pedagogische visie en de PBS-principes. We geloven dat een speelse, actieve benadering van leren niet alleen bijdraagt aan de ontwikkeling van vaardigheden, maar ook aan de sociale interactie en het plezier van onze leerlingen.

Wilt u meer weten over de Johan Cruyff Foundation en hun inspirerende werk? Klik hier