Librijn

Onze school is één van de scholen die hoort bij stichting Librijn.

Librijn is een stichting voor openbaar primair onderwijs, actief in de regio's Delft en Rijswijk. De organisatie heeft 15 basisscholen en verzorgt onderwijs aan meer dan 3.500 leerlingen. Het onderwijs binnen Librijn richt zich op het ontwikkelen van zelfstandige, zelfbewuste en nieuwsgierige wereldburgers die klaar zijn voor een veranderende wereld. Ze hanteren hierbij kernwaarden zoals vertrouwen, verbinden, inspireren en vakmanschap. Deze waarden vormen de basis voor hun onderwijsaanpak, waarin kinderen worden gestimuleerd om zowel individueel als in samenwerking met anderen te groeien.

De visie van Librijn benadrukt het belang van onderwijs dat leerlingen voorbereidt op de toekomst door hen kritisch en nieuwsgierig te maken. Dit sluit aan bij de bredere doelen van openbaar onderwijs, waar gelijkwaardigheid, vrijheid en ontmoeting centraal staan.

Librijn biedt daarnaast verschillende onderwijsvormen aan, waaronder regulier, Freinet-, Dalton- en Montessorionderwijs, wat bijdraagt aan een gevarieerd aanbod binnen het openbaar onderwijs.

Onze school werkt nauw samen met ons schoolbestuur. Zo is er iedere week een overleg met alle integraal schoolleiders (ISL) en/of de bestuurder, is er aan het begin van het jaar een startgesprek tussen onze ISL, de bestuurder en de bovenschoolse kwaliteitsmedewerker, in april is er een verantwoordingsgesprek en er is regelmatig overleg met andere bestuursmedewerkers (bijvoorbeeld over financiën en personeelszaken).

Vanuit Librijn zijn er diverse inhoudelijke vakgroepen voor leerkrachten, intern begeleiders en integraal schoolleiders.

Klik hier voor de website van Librijn.

"Bij Librijn ontwikkelen leerlingen zich tot gelukkige mensen in een betere wereld."