Onze school

Marinus Brederode heeft gedurende vele jaren een belangrijke rol vervuld voor het onderwijs in de gemeente Rijswijk.
Vanaf 10 augustus 1951 tot aan zijn overlijden op 11 april 1967 was hij wethouder van Onderwijs, Volkshuisvesting en Cultuur. Aan het begin van zijn ambtsperiode was er in onze gemeente praktisch geen kleuteronderwijs en waren er maar weinig scholen. Onze school die sinds 1970 bestaat, heeft ter nagedachtenis zijn naam gekregen.

Op het terrein van onze school, aan de waterkant, staat een kunstwerk. Dit beeld lijkt op twee op elkaar gestapelde ovalen. Het beeld lijkt op een raket die gaat opstijgen. Het beeld heeft de naam “Lift-off” en is neergezet tijdens de herbouw van de school nadat de school schade had opgelopen door een brand. Het ontwerp is gemaakt door beeldhouwer, installatiekunstenaar en schilder Jos Hachmang.