Bewegingsonderwijs

Op de WBS krijgen de kinderen van groep 1 t/m 8 twee maal per week gym van de vakleerkracht gymnastiek.  Het doel van de gymlessen is om de kinderen kennis te laten maken met verschillende sporten en om de kinderen plezier in bewegen te laten ervaren.
De gymlessen voor de groepen 3 t/m 8 worden gegeven in de gymzaal van basisschool het Kristal. De kinderen van groep 1 en 2 gymmen in het speellokaal op de WBS.

Tijdens de gymlessen wordt er onder andere geoefend voor de verschillende sportdagen die de Schoolsport Rijswijk organiseert, zoals de grote sportdag, de zwemsportdag en het dansfestival. De kinderen kunnen ook meedoen aan naschoolse sporttoernooien.

Er wordt gegymd in een korte broek en een t-shirt. Tijdens de sportdagen dragen de kinderen een zwarte korte broek en het school t-shirt. Dit t-shirt kunt u aanschaffen bij de administratie van de school.

MRT

MRT staat voor Motorisch Remedial Teaching. Onze vakleerkracht gymnastiek heeft hiervoor een speciale opleiding gevolgd, zodat we kinderen nóg beter kunnen helpen bij hun mototische ontwikkeling.

De eerste helft van het schooljaar wordt er MRT gegeven aan kinderen die wat meer moeite hebben met bijvoorbeeld het werpen en vangen van de bal of juist meer moeite hebben met het evenwicht. Er wordt dan aan een klein groepje kinderen les gegeven en de kinderen krijgen opdrachten mee naar huis om hun vaardigheden te verbeteren. Tijdens de tweede helft van het schooljaar begeleidt de vakleerkracht leerlingen die moeite hebben met de kleine motoriek; het schrijven. Er worden naast schrijfoefeningen allerlei leuke en uitdagende motorische spellen gespeeld die helpen bij de ontwikkeling van de kleine/fijne motoriek.