29 januari 2023

Bezoek NOT groep 7

De leerlingen van groep 7 hebben een bezoek gebracht aan de NOT in de jaarbeurs in Utrecht. Hier konden ze de laatste trends en ontwikkelingen zien op het gebied van onderwijs. Ook brachten ze een bezoek aan de stand van de School van de Toekomst.

Bezoek NOT groep 7
Op 24 januari is groep 7 van de Wethouder Brederodeschool naar de Nationale Onderwijs Tentoonstelling geweest.
De leerlingen mochten hier naar “De school voor de toekomst” . De kinderen probeerden van alles uit, van golfen op de Nintendo Wii, vliegen met een drone door een zelf ontworpen gebouw, tot pannenkoeken bakken. Van een robot programmeren, kennis maken met de kunst van Rembrandt van Rijn tot een ‘Active Floor’ waar spelletjes en leeractiviteiten elkaar afwisselden.
Reacties van leerlingen:“We leren vandaag op een hele bijzondere manier, ik had nooit gedacht dat ik met een drone mocht vliegen op school!”

"Ik vond het heel leuk dat we treintjes konden programmeren door zelf een spoorbaan te maken. Elk blokje had een andere kleur en dat zorgde ervoor dat de trein steeds iets anders ging doen, bijvoorbeeld sneller, langzamer of van spoor wisselen."
"Het leukste vond ik dat je op de computer je eigen VR wereld kon maken en daarna met een VR-bril zelf door je eigen wereld kon lopen."