26 augustus 2022

Huidige coronaregels

Ook al zijn er momenteel weinig Coronabesmettingen bij ons op school, Corona is helaas nog niet weg.

Huidige coronaregels
Om ervoor te zorgen dat er gedurende het hele jaar goed onderwijs gegeven kan worden, gelden de volgende maatregelen:

- De algemene adviezen vanuit de overheid blijven van kracht. - Heeft de leerling of medewerker klachten die passen bij het Coronavirus, dan wordt er een zelftest gedaan. Ieder oudste kind van het gezin krijgt morgen zelftesten mee naar huis. Als de zelftesten op zijn, kunt u dit aangeven bij de leerkracht van uw kind.

- Is de zelftest positief, dan blijven zij thuis. Uw kind is niet meer besmettelijk als het na 5 dagen 24 uur lang volledig klachtenvrij is. Dag 0 is de dag waarop de klachten begonnen. Overleg met de huisarts over de besmettelijkheid als uw kind langer dan 5 dagen ziek is.

- Is de zelftest negatief, dan mogen zij gewoon naar school. Aangeraden wordt om de volgende dag nogmaals en zelftest te doen.

- De leerkracht staat voor de groep en geeft les. Een kind met een positieve zelftest blijft ziek thuis en zal geen online les krijgen. Is uw kind niet ziek van de klachten dan kunnen er individueel met de desbetreffende leerkracht wel afspraken over eventueel huiswerk gemaakt worden. Dit betreft werk dat thuis zelfstandig door de leerling gedaan kan worden.

- Ouders komen niet in de school, behalve tijdens de Kijk-in en tijdens oudergesprekken. Kinderen worden gebracht en gehaald op het schoolplein.