WBS-lab

Welkom bij het WBS-lab.

BERICHTEN

09 jan 2019 - Wat doen we in het WBS-lab?
Preview foto Het WBS-lab heeft 2 klassen waarin kinderen zitten die meer uitdaging nodig hebben. 


Woensdag om de week komen de groepen bij elkaar. 
WBS-lab groep 5/6 heeft les van 10:15-11:45, in deze groep zitten 13 leerlingen 
WBS-lab groep 7/8 heeft les van 8:30-9:00, in deze groep zitten 15 leerlingen 
Ze krijgen les van: Bianca van Zanten,  de talentbegeleider op de WBS en tevens leerkracht van groep 7 en 8. 


In deze lessen komt andere leerstof aan bod dan wat de kinderen gewend zijn in hun eigen groep. Lessen die we doen: Franse les; werkbladen met uitdagende opdrachten uit de map Vooruit ; Breingeheimen, programmeren, schaken, Engels, plus- en webpaden; escaperoom, schaken, project evolutie; mindset en nog meer.

 

De kinderen krijgen iedere les een planblad waarop ze ook kunnen aftekenen als ze een opdracht af hebben. De volgende les volgt de controle of het werk af is en wordt het werkbesproken of soms getoetst.

Naast de tijd die de kinderen krijgen in het WBS-lab, hebben ze ook tijd nodig op school om het werk te maken dat in de planning staat. Het is de bedoeling dat ze het WBS-lab werk naast het werk doen wat ze in de klas moeten doen, zodat ze op die manier meer uitdaging krijgen en zich niet hoeven te vervelen op school. Mochten de kinderen het WBS-lab werk niet afkrijgen voor de volgende les dan is het nodig dat ze het als huiswerk meenemen en zorgen dat het toch op tijd af komt.  

De kinderen hebben een reflectieformulier moeten invullen in november, in het WBS-lab krijgen de kinderen niet alleen eenrapport van de juf, ze vullen zelf het grootste deel van hun rapport in. 

Vlak voor de kerstvakantie hebben de kinderen meegedaan aan de bright ideas challenge, waar ze begonnen zijn om creatieve oplossingen voor grote wereldproblemen te bedenken. 

Er werd in groepen gewerkt en gestart met de vraag wat kinderen nu al deden om milieuvriendelijker te zijn. Deze eerste keer eindigde met het bouwen van een autootje. Dat autootje moest worden aangedreven door zoutwater. Het is bij de meeste kinderen gelukt. Tijdens de volgende les gaan we verder met het project.